Expo
5.07 Flag icon
12.10.2014

Finn Juhl, een Deens designicoon

Het Design Museum Gent presenteert tijdens de zomermaanden een retrospectieve over het werk van de Deense designer Finn Juhl (1912-1989). Hoewel hij als architect en ontwerper een grote reputatie geniet, is hij in België relatief onbekend.

Als hommage aan deze grootmeester brengt het museum, in samenwerking met het Designmuseum van Kolding (DK), een unieke tentoonstelling over deze belangrijke Deense ontwerper. Finn Juhl verwierf bekendheid met zijn innovatieve meubelontwerpen waarbij hij traditionele concepten en productiemethoden uitdaagde. Hij ontwierp massief houten meubilair met verleidelijke organische vormen, die door superieure vaklui werden uitgevoerd.

In het midden van de 20ste eeuw was hij de internationale ambassadeur van het Deense design!