18.05.2017

The Hole Idea. Een presentatie door Post Brothers

‹  019 − MUSEUM OF MOVING PRACTICE

Het is een kubistisch stukje duisternis, een opening in elk oppervlak en toch een ding, fysiek promiscue, kneedbaar en uitrekbaar, vouwbaar en oprolbaar, gegoten, gedrukt of geverfd. HET doet wat het WIL. Zijn gedrag is zo veerkrachtig als zijn vorm.

Als project dat toegepast wordt op verschillende omstandigheden en dat voortdurend informatie in zijn duistere centrum zuigt, onderzoekt deze lezing de esthetische, filosofische en sociaal-politieke mogelijkheden van het draagbare gat. Als belangrijk object in cartoonfysica, kan het draagbare gat dienen als een middel om een irrationele wereld te verklaren door zijn vele precaire eigenschappen.

‘The Hole Idea’ werd oorspronkelijk ontwikkeld in 2008 als onderdeel van Gintaras Didžiapetris’ kunstenaarstijdschrift NINETY (# 2) en is sindsdien gepresenteerd als een videolezing of als een videoloop op internationale podia, waaronder Kunstverein München, Munich (2016), de Integrated2015 conferentie, Antwerp (2015), Kerstin Engholm Gallery, Vienna (2015), Syntax, Lisbon (2015), ŠMC/Contemporary Art Centre, Vilnius (2015), Gruentaler 9, Berlin (2013), de 9e Shanghai Biënnale, Shanghai (2012), Will Brown, San Francisco (2012), Paleisje voor Volksvlijt, Amsterdam (2011) en COCO Kunstverein, Vienna (2011). Delen zijn ook gepubliceerd als tekst in tal van andere projecten.

Post Brothers (b. 1984, Los Angeles) is een kritische onderneming met Matthew Post—een liefhebber, typist, taxichauffeur, en conservator bij Kunstverein München in München, Duitsland. Hij heeft tentoonstellingen gecureerd en lezingen en projecten gepresenteerd in Polen, Mexico, Canada, Portugal, Denemarken, Letland, Estland, Griekenland, Duitsland, de Verenigde Staten, Oostenrijk, Litouwen, Italië, Finland, België, Nederland en China. Zijn essays en artikels zijn verschenen in Annual Magazine, de Baltic Notebooks of Anthony Blunt, Cura, Fillip, Kaleidoscope, Mousse, Nero, Art Papers, Pazmaker, Punkt en Spike Art Quarterly evenals in tal van kunstenaarspublicaties en tentoonstellingscatalogi.

Deze lezing is een onderdeel van 019’s Museum of Moving Practice