Strava Fietser

Win een fiets-GPS!

Upload je eigen GPS-doodle en win een BeeLine fiets-GPS.

De Canadees Stephen Lind is een van ’s werelds bekendste ‘Strava kunstenaars’. Met die app kan je fiets- en looproutes uitplannen en naar de GPS op je smartphone versturen. Stephen maakt op die manier GPS-doodles in de straten van Victoria, Canada. Dino's, kangoeroes of zeemeerminnen, niks is Stephen te veel. Hij plant zorgvuldig een fietsroute online op Strava, gebruikt dan een smartphone die zijn rit traceert en upload de afbeelding online.

Strava Rio
Ook de Olympische Spelen in Rio ontgingen Stephen niet.

Stephen daagt je uit!

Strava staat vol met doodles: Thanksgiving turkeys, de Queen en de David van Michelango zijn al het parcours geweest van wielerfanaten. Maar de boekentoren of de Gentse neuzen zijn nog nergens te bespeuren. Dus daagt Stephen je uit! Maak een originele Strava tekening en win een BeeLine fiets-GPS!

Hoe ga je te werk?

1. Ga naar strava.com en registreer je
  2. Klik rechtsboven op ‘+’ en op ‘Een route creëren’
  3. Plan je route en sla ze op
  4. Download de Strava app en rij je route
  5. Deel je route vanuit de app op Instagram met de hashtag #designmuseumgent of mail ze naar designmuseum.webmaster@stad.gent

De wedstrijd loopt tot 23 oktober. Succes!