Expo
22.06.2008

Glas uit de collectie Dirk Schrijvers

Seaforms

Dirk Schrijvers is een gepassioneerde verzamelaar van glazen objecten. Al meer dan 10 jaar vertrouwt hij zijn recente aanwinsten toe aan het Design Museum Gent. Acht jaar geleden organiseerde het museum al een expositie met zijn prachtige collecties. Inmiddels is die opnieuw zo aangevuld dat het de moeite waard is om nog eens uit de reserves gehaald te worden. De opbouw van zijn glascollectie gebeurt op basis vaan dingen die hem bewegen. Glas heeft voor hem een magische uitstraling. Dirk Schrijvers verzamelt niet zo maar in het wilde weg. Hij volgt een aantal kunstenaars op een heel bewuste manier, o.a. Richard Meitner of Richard Price.