Dinglebells header
PERSBERICHT

Dinglebells

De pop-upwinkel van Design Museum Gent

Vind hét designcadeau voor de feestdagen in de meest verrassende pop-up van Gent en wijde omgeving

Droom jij ook van een witte kerst? Door de onberekenbaarheid van de weergoden zijn er geen garanties behalve als je naar de Dinglebells komt. Design Museum Gent zorgt immers voor een witter-dan-witte pop-up, die harder schittert dan een verse laag sneeuw in de ochtendzon. De nieuwbouw DING mag dan nog onderweg zijn, met de DING Vitrine heeft het museum wel de kerstshop bij uitstek. De vitrine wordt omgetoverd tot de pop-up Dinglebells, waar de mooiste, kleureycke geschenken op je wachten.

Wist je trouwens dat wit de optelsom is van alle kleuren samen? Wanneer licht op een voorwerp valt en dit licht volledig teruggekaatst wordt, dan zie je dit voorwerp wit. Geen betere kleur dus dan wit om alle geschenken die passen bij de tentoonstelling Kleureyck op hun kerstbest aan jou te tonen. Mis deze ode aan de kleur dus niet, kom langs bij Dinglebells en bezorg je geliefden en vrienden dat ene speciale geschenk dat jouw zorg, tijd, liefde en nabijheid toont.

Dinglebells biedt voor iedereen wat wils, van boeken die kleur geven aan je leven, over fijne, subtiel gekleurde espressokopjes, een verrassend stuk speelgoed, de mooiste magneten tot expressieve kandelaars die licht brengen op donkere dagen. Een klein geschenk om te laten weten dat je in gedachten bij hen bent of een kleurrijke eyecatcher, je vindt het onder de witste kerstboom van Gent.

Een greep uit het aanbod

Magnet Dots
Design: Hella Jongerius

Hella Jongerius Magnet Dots

Apple (reversed volumes collection)
Design: Mischer Traxler

Mischer Traxler Apple

Manhattan Mask
Design: Studio ROOF

Studio ROOF Manhattan Mask

Candle Holder Red (small one hole)
Design: Camiel Van Noten

Camiel Van Noten Candle Holder Red small one hole

Colorama
Design: Cruschiform

Cruschiform Colorama

De Krijtjes Staken
Design: Oliver Jeffers

Oliver Jeffers De Krijtjes Staken

Espresso
Design: Grace of Glaze

Grace of Glaze Espresso

Blauwtje en Geeltje
Design: Leo Lionni

Leo Lionni Blauwtje en Geeltje

Praktische info

Dinglebells
3.12.2020 – 31.12.2020
Drabstraat 2, 9000 Gent

Alle producten zijn te koop in de museumshop. Bestellen kan ook via museum.design@gent.be. Dan zetten we het voor je klaar.

Meer persinformatie en of beeldmateriaal (niet voor publicatie)

Sandra Plasschaert
Cats Communication