Co Gent box

CoGent-box

Duik in de Collectie van de Gentenaar

De CoGent-box is een hoogtechnologische belevingsruimte die rondtrekt door de Gentse wijken. In de box brengen we erfgoedobjecten tot leven aan de hand van verrassende verhaallijnen. Stap binnen om de collectie te ontdekken, te beleven en te delen met andere Gentenaars.

Co Gent box binnenkant

De gloednieuwe, innovatieve CoGent-box is een fysiek verlengstuk de Collectie van de Gentenaar. Dat is een digitale verzameling van Gents erfgoed uit Design Museum Gent, STAM, Industriemuseum, Huis van Alijn en Archief Gent.

In de CoGent-box zelf is de blikvanger de verhalenmuur, een indrukwekkende rij van schermen die zich 180 graden rond je buigt. Je kan er kiezen uit vier verhalen over Gents erfgoed en via lichtgevende bollen op de vloer dat verhaal richting geven. Aan de andere kant van de box kan je via een exploratietafel verder grasduinen in de Collectie.

Waar staat de box?

De derde halte van de CoGent-box is de wijk Tolhuis-Sluizeken-Ham. De box staat in het Tolhuispark. Hij is open op donderdag en zondag van 13:00 tot 16:30. De box is gesloten van 25.12.22 tot en met 01.01.2023. Wil je de CoGent-box op een ander moment bezoeken? Dat kan! Stuur een mail naar collectie.activiteiten@gent.be om een afspraak te maken.

De rondreizende box strijkt bij de heropening definitief neer in Design Museum Gent.

Wondelgem
WZC De Liberteyt, Vroonstalledries 22

29.04 – 31.07.2022
Watersportbaan - Ekkergem
Bollekensschool, Neermeerskaai 2

08.08 – 6.11.2022
Tolhuis-Sluizeken-Ham
Tolhuispark

20.11.2022 – 12.02.2023

Zin om de box open te houden?

De collectie van de Gentenaar is op zoek naar enthousiaste vrijwilligers met een hart voor stedelijk erfgoed en een interesse in verhalen en ontmoetingen van bezoekers en buurtbewoners.

Word vrijwilliger