From DING with love postkaarten
PERSBERICHT

Design Museum Gent pakt uit met originele postkaarten van Belgische ontwerpers in een pop-up shop

Zelfs met gesloten deuren blijft Design Museum Gent het platform voor Belgisch design. In de pop-up shop FROM DING WITH LOVE in de DING Vitrine kan je vanaf 9 december originele postkaarten kopen, nieuwe vormgevers leren kennen en je naasten verrassen. Bij elke aankoop zorg je er ook voor dat ouderen met een kleine sociale cirkel de komende feestperiode niet vergeten worden.

De postkaarten bieden voor elk wat wils. 12 ontwerpers maakten op vraag van het museum elk 1 postkaart voor de feestdagen. Verwacht je aan uiteenlopende invullingen door Atelier Brenda, Sara De Bondt, Theo De Meyer x Stefanie Everaert, Olivier Goethals, Benjamin Mengistu Navet, Thomas Renwart, Klaas Rommelaere, Shervin/e Sheikh Rezaei, Clara Spilliaert, Bram Vanderbeke, Dieter Durinck en Stan Van Rompaey.

Ook een selectie billboards aan de zijgevel van Design Museum Gent in de Drabstraat worden vereeuwigd in postkaarten. De komst van de nieuwe vleugel betekent immers ook het eind van het billboard, dat sinds 2017 dienst deed als grafisch platform i.s.m. het Gentse grafisch collectief 019. De billboards van Victor Verhelst, Stephanie Specht, Ines Cox, Bieke Criel en Inge Keteleers vind je vanaf december als postkaarten.

De Collectie van de Gentenaar brengt erfgoedobjecten tot leven, of, in dit geval, tot postkaart. Wens je naasten fijne, ludieke feesten aan de hand van verrassende objecten uit de collectie van Design Museum Gent. Van klinken op het nieuwjaar met een deurklink tot een smooth new year met een strijkijzer.

Omdat niet iedereen het geluk heeft om een handgeschreven wenskaart te krijgen tijdens de feestdagen, werkte Design Museum Gent een schrijfactie uit in samenwerking met woonzorgcentrum Domino. Iedereen die postkaarten koopt in de pop-up shop, mag een extra kaart kiezen en daar meteen in de shop wensen opschrijven en in de speciale bus gooien. Design Museum Gent bezorgt ze aan wzc Domino, die ze verdeelt onder de bewoners die weinig tot nooit post krijgen. Wzc Domino ligt trouwens in de Gentse wijk Sluizeken-Tolhuis-Ham, waar de box van de Collectie van de Gentenaar (of CoGent-box) deze winter opgesteld staat. Daar stopt het echter niet. Voor elke kaart die geschreven wordt naar wzc Domino, doneert Design Museum Gent 1 euro aan De Armste Week, de stadsbrede actie ten voordele van organisaties die armoede bestrijden in Gent.

De schrijfactie gaat ook op verplaatsing. Op vrijdag 16 december schrijven bewoners uit de wijk Sluizeken-Tolhuis-Ham van 15.30 tot 19.30 uur hun feestwensen voor de bewoners van wzc Domino aan de CoGent-box (bij de Sportarena Tolhuis, Tolhuislaan 77, Gent).

Alle kaarten in de pop-up shop kosten 2 euro/stuk. Koop je 3 kaarten, dan betaal je 5 euro.

From DING with love
DING Vitrine, Drabstraat 2, 9000 Gent
9.12.2022 – 29.01.2023

Open van donderdag tot zaterdag en op zondagen 11 en 18 december en 8 januari, van 12 tot 18 uur