DING Vitrine BINGO PIP

Graphic Design Museum Gent

Graphic Design Museum Gent vormt een plek waar Belgisch grafisch ontwerp wordt onderzocht, besproken, gedocumenteerd en tentoongesteld. Dit tijdelijke museum is een werkruimte van Belgisch Instituut voor Grafisch Ontwerp (BINGO), dat onderzoek doet naar het grafisch verleden van Design Museum Gent, en Post Identity Project* (PIP*) dat verkent welke verschillende nieuwe grafische identiteiten het museum kan aannemen.

BINGO is een onafhankelijke organisatie die functioneert als kenniscentrum en presentatieplatform voor grafisch ontwerp in en uit België. Momenteel werken ze aan de ontwikkeling van een online platform voor Belgisch grafisch ontwerp.

PIP* biedt een programma voor recent afgestudeerde grafisch ontwerpers van LUCA School of Arts en KASK & Conservatorium waarin de (grafische) identiteit van Design Museum Gent wordt herzien. Gedurende de verbouwing van het museum, verkent PIP* welke verschillende (grafische) identiteiten een museum vandaag kan aannemen. Dit gebeurt via experiment, zelf geïnitieerde projecten en interne opdrachten. De leden van PIP* worden op regelmatige basis afgewisseld. 019 en Design Museum Gent bieden een professionele omkadering doorheen het proces.

Ding Vitrine Graphic Design Museum Gent