Pretty useless image 2

DING Vitrine

Pretty useless image
door Alice Moretto

Tijdens de carnavalsperiode toont Design Museum Gent in DING Vitrine Pretty Useless, het afstudeerproject over confetti van de Italiaanse designer Alice Moretto. Aan de hand van een eenvoudig wegwerpproduct als confetti, stelt Moretto onze consumptie- en verspilcultuur in vraag, alsook de traditionele esthetiek die geassocieerd wordt met afval. In Italië worden verschillende papierresten waaronder ook gevoelige juridische documenten zoals stembiljetten versnipperd tot confetti. Een zak confetti bevat dus een onvoorspelbare mix van papiersnippers die complexe culturele en politieke lezingen bieden.

Op 14.03.2024 om 20:00 geeft Alice Moretto een lezing over Pretty Useless in Kunsthal Gent.

expo02.03.2024 - 08.04.2024
lezing14.03.2024 | 20:00 (Kunsthal Gent)
waarDING Vitrine - Drabstraat 2, 9000 Gent