Say My Nails website thumb 1425x460

Say my nails

OPEN CALL

240513 SGO Say My Nails Instamaterials 01

Laat je nagels spreken! SAY MY NAILS is het experimentele pop-up nagelsalon in DING Vitrine (Design Museum Gent) waar nagels en handen het canvas vormen voor zelfexpressie en dialoog.

We zijn op zoek naar jonge Gentenaars of collectieven die een geweldig idee hebben voor nagel- of handversieringen! Heb je zin om onder begeleiding van de Brusselse nail artist Chloé Momi en het Gentse queer collectief Bebe Books jouw idee uit te werken en het dit najaar te presenteren in het pop-up nagelsalon SAY MY NAILS in DING Vitrine (Drabstraat 2, Gent) van Design Museum Gent? Laat het ons weten!

We zoeken naar vernieuwende ideeën die experimenteel, eigenwijs en verbindend zijn. Denk aan het gebruik van alternatieve materialen, edgy nagelontwerpen of interactieve handbehandelingen. Een achtergrond in nail art is niet vereist. Doe mee en laat jouw nagels het verhaal vertellen!

HOE DEELNEMEN?

Bezorg volgende info ten laatste op 5 juni 2024 aan isaline.raes@stad.gent :

• Contactgegevens (naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer)
  • Korte voorstelling van jouw idee (max. 2 A4-pagina’s)
  • Korte voorstelling van jezelf (max. 1 A4-pagina / eventueel met toevoeging van portfolio en cv)

De jury selecteert vier projecten. Op 1 juli 2024 maken we de selectie bekend.

WAT BIEDEN WE?

• Een productiebudget van 1.000 euro per project.
  • Inhoudelijke en productionele ondersteuning bij de uitwerking van jouw project door een team van jonge experts.
  • DING Vitrine als plek om jouw voorstel gedurende één week te delen met een publiek.

SAY MY NAILS is een project in het kader van Gent Europese Jongerenhoofdstad 2024.