Expo
8.07 Flag icon
23.10.2016

Een meubel is ook een huis

M.J. Van Hee, Robbrecht & Daem Architecten, C. Kieckens en M. Dubois.

Vijf architecten afgestudeerd in 1974 in Gent, M.J. Van Hee, Robbrecht & Daem Architecten, Christian Kieckens en Marc Dubois kunnen als protagonisten van een generatie worden beschouwd. Hun werk en erfenis is van groot belang voor de ontwikkeling van een architectuurcultuur in Vlaanderen. De tentoonstelling onderzoekt hun visie over interieur en meubelontwerpen.  Interesse in de bouwgeschiedenis, de relatie met kunst en ook en vooral het vakmanschap zijn kenmerkend in hun gebouwen en zijn ook de basis voor interieur en meubelontwerp. Daarnaast kiest elk van hen een stuk uit de rijke collectie van Design Museum Gent. Verwantschap, inspiratie of verwondering zijn hiervoor de leidraad. Een spannende constellatie in de stijlkamers van Hotel De Coninck is verzekerd.