22.11.2019

In search of a Brazilian design: Lina Bo Bardi and Giancarlo Palanti door Zeuler Lima

Lezing

i.s.m. Archipel en A+

Zeuler Lima - kunstenaar, architect, onderzoeker, docent - is een autoriteit als het over Lina Bo Bardi gaat. Hij is de auteur van haar alom geprezen biografie Lina Bo Bardi (Yale University Press, 2013). Alle mogelijke archieven heeft hij onderzocht. Tijdens een kortstondig verblijf in Europa maakt hij tijd vrij om in Gent een boeiende uiteenzetting te brengen over de samenwerking van Lina Bo Bardi en Giancarlo Palanti in de periode 1948-1951. Onophoudelijk put hij uit haar persoonlijke notities zonder zichzelf te verliezen in zijn onderwerp.

tickets