Gent Waste Brick for DING

Wat is dat juist?

Een gevelsteen maken uit afval van de Gentenaar, liefst ook nog lokaal vervaardigd.

Toen Design Museum Gent voor het eerst met dit idee speelde, leek het compleet onmogelijk. Een diepgaand onderzoek later bleek dat nog zo gek niet. Afval is al lang niet meer iets om weg te gooien, maar een nieuwe grondstof. De juiste materialen, de juiste techniek en de juiste mix vinden, was iets uitdagender. Maar nu is het dus zo ver. BC materials maakt voor Design Museum Gent de Gent Waste Brick for DING, een geperste gevelsteen uit Gentse afvalstromen. Een unieke steen met een bijzondere textuur, een ‘schone’ oplossing waar geen oven aan te pas komt. Een beetje een dwarsligger, een beetje eigenzinnig en vooral heel hard begaan met onze toekomst. Echt Gents dus.

Alles samen maken we op Het Arsenaal 85.000 stenen, speciaal voor DING, de nieuwe vleugel voor Design Museum Gent. Het wordt een huzarenstukje dat het potentieel heeft om de bouwwereld ingrijpend te veranderen.

Op Het Arsenaal zie je BC materials live aan het werk en kom je via onze storytellers alles te weten over het productieproces. Laat deze kans niet liggen en beleef vanop de eerste rij hoe deze unieke steen antwoorden geeft op de klimaatuitdagingen waar we voor staan.