Hands On Design - shop - overzicht

Belgisch vakmanschap in de museumshop

Voor de tentoonstelling Hands on Design zit de shop van Design Museum Gent in een ambachtelijk kleedje. Designers van eigen bodem, zowel bekend als minder bekend, stellen hun nieuwste ontwerpen voor. Van speelse gadgets tot luxueuze producten, origineel zijn de kerstcadeaus van de museumshop alleszins.

De tentoonstelling Hands on Design toont vakmanschap in hedendaagse en historische designproducten en geeft een blik achter de schermen bij de designers. Ontwerptekeningen, computermodellen, prototypes en mislukkingen geven inzicht in het maakproces van de verschillende objecten. Ontwerpers, makers en bedrijven vernieuwen door eeuwenoude technieken nieuwe toepassingen te geven.

Naast de ‘Hands on’-producten, heeft de shop ook een ruim aanbod aan boeken over design, tentoonstellingscatalogi, postkaarten en hebbedingen. Ook een cadeaubon behoort tot de mogelijkheden.