Wonmin Park Haze Armchair Red Yellow and Green pic by Adrien Millot Carpenters Workshop Gallery 2015 01
OBJECT

Haze Armchair (Red, Yellow and Green) 2013

Wonmin Park KR

gekleurde kunsthars

courtesy of the artist and Carpenters Workshop Gallery, Paris

Een stoel met strakke, geometrische vormen en heldere kleuren – simpel, zou je denken. Maar schijn bedriegt. De objecten uit de Haze-serie zijn asymmetrisch, op een manier die pas duidelijk wordt als je er goed naar kijkt. De kleuren ontstaan tijdens het gietproces. De bijzondere mix van vorm, kleur en het matte, ondoorzichtige materiaal zorgt ervoor dat de Haze-serie balanceert tussen rationaliteit en individualiteit, in een wereld waar de ratio maar al te vaak de overhand haalt.