18.05.2024

Designtrip Art Nouveau Blankenberge

Art nouveau-rondleiding en stadswandeling in Blankenberge

Iedereen kent Brussel als centrum van de Art Nouveau, maar wist je dat ook Blankenberge enkele prachtige beschermde belle-époquewoningen met art nouveau-tegeltableaus telt?

Reden voor het Belle Epoque Centrum om de tentoonstelling Art Nouveau Schatten te maken. Design Museum Gent leent hiervoor heel wat kleinere objecten uit. Je ontdekt deze samen met heel wat andere objecten, waaronder een indrukwekkende collectie Thonetmeubels, tijdens een rondleiding doorheen de tentoonstelling.

Nadien volgt een stadswandeling waarbij de gids je meeneemt langs grillig smeedwerk, kleurige glas-in-loodramen en bijzondere sculpturale elementen.

Opgelet: Design Museum Gent staat in voor de gidsen en de toegangstickets van het Belle Epoque Centrum. Vervoer naar Blankenberge zit niet inbegrepen in de prijs. Wie vanuit Gent reist met de trein, kan meerijden met de groep. Voor hen verzamelen we op het Maria Hendrikaplein om 13:00.

Omdat de tentoonstelling in het Belle Epoque Centrum veel kleine objecten bevat, is het aantal deelnemers voor de rondleiding, en dus ook het aantal tickets voor deze designtrip, beperkt.

Tickets annuleren kan tot 5 dagen voor de rondleiding. Nadien worden ze niet meer terugbetaald.

RESERVEER

13:00verzamelen op het Maria Hendrikaplein, Gent (vrijblijvend)
13:23trein naar Blankenberge (vrijblijvend)
14:15verzamelen aan het Belle Epoque Centrum, Elisabethstraat 24, Blankenberge