Mu VS handout a

Muller Van Severen BE
messing, marmer
privécollectie

Low table + lamp is een lage versie van table + lamp, een van de eerste objecten die Muller Van Severen als duo ontwierpen. Toen ze hun huis aan het renoveren waren, merkten ze dat de elektrische bedrading in het plafond niet voldeed. Ze besloten dan maar om een tafel te ontwerpen met een lamp eraan bevestigd. Het resultaat, table + lamp, presenteerden ze op hun eerste tentoonstelling in 2011, in de Antwerpse galerie valerie_traan. Het bestaat uit een plaat uit polyethyleen, stalen profielen en een metalen buis in een van de poten van de tafel. De boog van de lamp contrasteert met de rechthoekige vormen van de minimalistische tafel.

Kast voor Woning Thyl van de Velde
Henry van de Velde BE