Mu VS handout b

Muller Van Severen BE
textiel (linnen), messing
collectie Muller Van Severen

Als onderdeel van Lille Metropole 2020, World Design Capital, werden Fien Muller en Hannes Van Severen uitgenodigd om in de iconische Villa Cavrois een tentoonstelling te maken. Geïnspireerd door het modernistische meesterwerk van architect Mallet-Stevens presenteerden ze een selectie uit hun oeuvre, waaronder het nieuwe stuk sofa cavrois, de eerste sofa die ze hebben ontworpen. Hij verwijst naar de vormentaal van de serie wire s, maar terwijl de wire s-objecten open en transparant zijn, wordt deze sofa omsloten door warmgroen linnen weefsel, dat de ongebruikelijke vorm van het stuk benadrukt. Sofa cavrois nodigt mensen uit om dicht bij elkaar te gaan zitten, zonder elkaars persoonlijke ruimte in te nemen.

Callimaco

Ettore Sottsass (junior) IT