bekijk de tijdlijn

Coronamaatregelen

Blij je te zien!

Je kan het museum vlot en veilig bezoeken. Daarvoor hebben we een aantal maatregelen genomen. Hieronder lees je wat dat concreet betekent voor jouw bezoek.

Voor je bezoek

Koop je ticket vooraf, zo ben je zeker van je bezoek.

Online tickets
Om het aantal mensen in het museum te beperken, kies je een tijdslot. Kom tussen het halfuur aangegeven op je ticket. Voor vragen over jouw reservatie of om telefonisch te reserveren, bel je +32 9 210 10 75 (weekdagen 9:00–17:00).

Tijdens je bezoek

Het is verplicht om een mondmasker aan te doen vanaf het 5e leerjaar.

Voor wie wil, zijn onze bezoekersgidsen ook beschikbaar op smartphone via www.designmuseumgent.be/rondleidingen. Er is gratis wifi in het museum.

Er zijn toiletten voorzien voor museumbezoekers. Die worden regelmatig schoongemaakt.

Hou 1,5 m afstand van andere bezoekers en het museumpersoneel. We hebben voor jou een parcours uitgestippeld.

Gebruik de voorziene alcoholgel.

Eventuele betalingen in het museum of de shop doe je cashloos en liefst contactloos.

We vragen om je museumbezoek te beperken tot 1,5 uur.